szkolenia bhp online

Dodane: 05-03-2020 11:54
szkolenia bhp online

szkolenia bhp online

Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, które są obowiązkowe dla pracodawców i pracowników, można podzielić na kilka rodzajów. Klasyfikacja szkoleń BHP jest przeprowadzona ze względu na rodzaj wykonywanej pracy. Jednym ze szkoleń oferowanych przez firmy działające w branży BHP jest szkolenie skierowane do osób zatrudnionych na stanowiskach inżynieryjno-technicznych. Uczestnikami takiego szkolenia są pracownicy w inżynieryjno-technicznych zakładach pracy, zwłaszcza projektanci, konstruktorzy, technolodzy oraz organizatorzy produkcji. Szkolenie BHP przebiega w formie seminarium połączonego z nauką uczestników kursu w ich własnym zakresie. Przewidywany okres takiego szkolenia to minimum szesnaście godzin. Po części seminaryjnej szkolenia następuje egzamin sprawdzający przyswojone przez uczestników informacje. Zakończając szkolenie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy otrzymuje się specjalne zaświadczenie stwierdzające uczestnictwo w danym kursie. Każdy rodzaj szkolenia z zakresu BHP jest okresowy.

Jednym z wielu obowiązków spoczywających na pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Szkolenia takie są prowadzone często przez firmy zajmujące się sprawami dotyczącymi BHP. Coraz częściej pojawia się możliwość przeprowadzenia szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy online, poprzez specjalne platformy internetowe. Z takiego rozwiązania korzysta wiele uniwersytetów, dla których szkolenia BHP także są obowiązkowe. Również pracodawcy, zwłaszcza w dużych zakładach, chętnie korzystają z opcji szkoleń online. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ nie wymaga organizowania specjalnych spotkań w formie seminarium, a przy tym załatwiania odpowiedniej sali. Dzięki możliwości szkoleń BHP online każdy z uczestników ma dostęp do kursu, może więc wziąć udział w szkoleniu wtedy, kiedy ma czas. Kursy bezpieczeństwa i higieny pracy online pozwalają na uczestnictwo znacznie większej ilości osób, niż tradycyjne formy szkolenia. Skorzystanie z oferty szkoleń BHP online ma wiele zalet.

Pod skrótem BHP kryje się nic innego, jak bezpieczeństwo i higiena pracy. Bezpieczeństwo i higiena pracy jest powszechnie używaną nazwą na zbiór zasad dotyczących bezpiecznego oraz higienicznego wykonywania pracy. Zasady BHP są ściśle określone przez przepisy zawarte w dziesiątym dziale Kodeksu pracy. Bezpieczeństwo i higiena pracy są również osobną dziedziną wiedzy, w skład której wchodzą zagadnienia z innych dziedzin naukowych, takich jak medycyna pracy, ergonomia, psychologia pracy. BHP jako dziedzina wiedzy zajmuje się kształtowaniem właściwych warunków pracy. Natomiast bezpieczeństwo i higiena pracy traktowane jako zbiór przepisów są nadzorowane i kontrolowane przez Państwową Inspekcję Pracy. Co więcej, istnieją firmy zajmujące się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy, które oferują szeroki zakres usług. Przykładowymi usługami z zakresu BHP są - outsourcing, wykonywanie audytów, przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń oraz ocena ryzyka zawodowego czy też prowadzenie postępowania powypadkowego.

Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy. Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji. Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowany przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Co jednak należy rozumieć przez samo pojęcie outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzystaniu z usługi outsourcingu pracodawca nie musi się martwić o kwestie związane z PPOŻ, ponieważ wszystkim tym zajmie się odpowiednia firma. Największą zaletą outsourcingu jest to, że sprawy związane z ochroną przeciwpożarową są powierzone w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Specjaliści do spraw PPOŻ oraz strażacy pomogą spełnić danej firmie wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zawarte w przepisach prawnych. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej są także przeprowadzane audyty, aktualność przeglądów i legalizacji sprzętów gaśniczych oraz ogólne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.


© 2019 http://modm.slupsk.pl/