Firma od badań marketingowych
Firmy zajmujące się badaniami marketingowymi i rynkowymi muszą zatrudniać różnych specjalistów, nie licząc oczywiście tych od analizy danych. Wiele z tych firm korzysta z własnych systemów i programów, więc konieczne jest zatrudnienie ludzi do jego obsługi oraz informatyków do ich aktualizowania i administrowania.
W trakcie jednego badania dla klienta większość pracowników przykłada do niego swoja rękę na różnym etapie jego trwania i analizowania wyników. Aplikacje dla tego biznesu sporo pomagają w tej pracy, jednak nie zrobią niczego za pracownika. Badania i tak trzeba przeprowadzić, zebrać dane, komputer pomaga jedynie w ich organizacji i analizie.
Farmaceutyczne badania rynku
Badania marketingowe i rynkowe można przeprowadzać w różnych dziedzinach biznesu i nie tylko. Szczególnym przypadkiem badań są badania rynku medycznego i farmaceutycznego. Wiele firm oferuje podobne badania oraz ich analizę.
Zazwyczaj wykonuje się je na grupach lekarzy pracujących w zawodzie, personelu medycznym oraz na pracownikach aptek. Wchodzą w to różnorakie aspekty wprowadzania nowości na rynek medyczny. Zwyczaje pacjentów, rekomendacje farmaceutów i lekarzy oraz skuteczności opakowań i kampanii reklamowych. Każda firma ma swoja bazę danych z której korzysta przy wykonywaniu badań dla klientów.
Hasło w Wiki: Badanie statystyczne
Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
pełny - badanie obejmuje całą populację
częściowy - odbywa się na pewnych (zazwyczaj losowo) wybranych elementach populacji, czyli próbie losowej, zazwyczaj reprezentatywnej dla populacji
Wydawać by się mogło, że badanie częściowe jako z założenia obarczone niepewnością, stosowane jest bardzo rzadko. Istnieją jednak czynniki, które przemawiają na korzyść tego właśnie rodzaju badania:
populacja może być bardzo duża lub nieskończona, dostęp do jej wszystkich elementów może być bardzo trudny bądź niemożliwy - badania na próbie praktycznie stosuje się do populacji o dużej liczbie desygnatów.
czas trwania badań
koszt badań
badanie może niszczyć badany obiekt, zbadanie całej populacji byłoby równoznaczne z jej zniszczeniem (np. kontrola jakości w fabryce konserw)
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badanie_statystyczne